lørdag 11. juli 2015

Dagens bilde og potpourri

Mens rosene blomstrer som flottest i hagen er vi bortreist. Naboen også. Så i håp om å ha glede av dem senere fant jeg på å tørke roseblader.

Jeg plukket ganske enkelt en stor bolle full av de mest velduftende kronbladene, blant annet en engelsk Austinrose som heter "The Pilegrim". Den er ganske ny i hagen. Fargen er sart gul, og duften er virkelig nydelig.  Verdt en pilgrimstur :)

Da bollen var full la jeg et papir over for å gi bladene skygge, og satte den i en mørk og kald bod. Jeg er spent på resultatet!

Det skal jeg komme tilbake til senere...


The Pilegrim 


Potpourri av roseblader 

#roser #roses #potpourri #hage #garden #austinrose #englishrose

2 kommentarer:

  1. Nydelig farge på 'Pilgrim'! Den har jeg ikke. Liker veldig godt Austinroser :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, jeg også. Den har veldig god lukt også, så spent på om den kan bevares når den tørker.

      Slett