onsdag 24. juni 2015

Rhapsody in Blue

Den bugner av roser allerede!

Jeg elsker roser! En av mine favoritter er Rhapsody in Blue. Det er en buskrose jeg plantet i hagen i fjor. Det er en halvfylt rose, som vokser i store klaser. Fargen er ikke helt blå, det er det ingen roser som er. Men Rhapsody in Blue lever likevel opp til navnet sitt siden den i alle fall er blålilla...

Fargen skifter gjennom blomstringen. Buskrosen er remonterende; det vil si at den får nye blomster gjennom hele sommeren.

Dermed gir Rhapsody in Blue et flott fargespill i rosebusken hele sommeren gjennom.

Som sagt plantet jeg min Rhapsody in Blue i fjor sommer. Da kom det bra med roser på den, men ikke overveldende mange. Så jeg var veldig spent på hvordan den skulle klare seg gjennom vinteren og fram til neste sesong. Nå er svaret her; den klarte seg utmerket!

Med litt kugjødsel rundt beina (røttene) samlet den næring under snøen, og nå ligger den langt foran de andre rosene i hagen (som også fikk samme stell, jeg gjør ikke forskjell).

PS: de store klasene blir temmelig tunge, så jeg har gitt Rhapsody in Blue litt støtte.


#roser #rhapsodyinblue #hage

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar