fredag 26. juni 2015

Dagens bilde

Jeg er glad i å ta bilder!

Fotografering har vært en kjær hobby helt siden jeg fikk mitt første kamera, og lærte foto og mørkeromsarbeid av faren min. Det er lenge siden nå!

Jeg husker at min bror den gang kommenterte at det ikke var noen vits i å slite så hardt med å få perfekt lys- og skygge på kopiene, for snart kunne alt fikses digitalt i etterhånd. Jeg ble nesten sint, for jeg syntes det hørtes så dumt ut... Ups, nå høres jeg skikkelig gammel ut! Ja, ja. (Jeg er ikke så gammel at jeg photoshopper selvportretter ennå). Uansett, han hadde rett, men ikke helt rett. Alt kan ikke fikses etterpå. Jeg liker fortsatt best de bildene hvor det er gjort minst mulig redigering.

For tiden er det hovedsaklig natur jeg retter objektivet mot, gjerne et makroobjektiv.

Jeg planlegger å legge ut et bilde hver dag (om lag). Her kommer dagens bilde, en blomst etter regnvær, som en våt sol:




#foto #makro #blomst #regndråper #dagensbilde #ppdagensbilde

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar