fredag 3. juli 2015

Maling & bading

Hytteglede 1 - sommer 2015.

Så er badelivet i gang!

Vi har hatt et par maledager på Furuly, hytta i skogen.

Det jeg er mest glad i med den hytta er beliggenheten; på en odde ved et lite vann. Det vannet holder for tiden 20 grader, og dermed går malejobben litt saktere enn planlagt.

Men, men, den jobben går ingen steder, men soldagene vet man aldri når forsvinner. Carpe diem, og så videre, mange unnskyldninger til å la malekosten ligge og hoppe i vannet :)

Likevel, litt maling har det blitt. Mens sola skinte ute, malte jeg sol på veggene i det ene soverommet. Det har utsikt til det lille vannet, et koselig syn å våkne til. Gleder meg til vi kan overnatte der, og rusle fem meter for å ta et morgenbad :)

Vinduet ligger østvendt og møter morgensola, og fargen er lys solgul på tre panelte vegger. Fargen heter rett og slett "Light", som solstreif over en hvit vegg (det var i alle fall ideen).

Den fjerde veggen har ikke panel. Der har jeg valgt å beise med hvit interiørbeis rett på laftet. Jeg har valgt en hvit beis som heter "Fjære". Det synes ikke veldig godt på bildet, men den gjorde treverket en god del hvitere. I tillegg sørger den for at veggen ikke gulner og blir mørk med tiden. 

Dette er en hytte for late solfylte sommerdager, og det skal det være lyst ute og inne!


To badenymfer.

Sol inne. (1349 / 0712-Y01R).



Lys gul maling på panel og hvit beis rett på laftevegg. 

#hytte #hytteliv #maling #solutesolinne #gul #interiørbeis

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar