onsdag 24. juni 2015

Mange timer igjen av mitt døgn

Nå ble jeg litt nysgjerrig på meg selv, nærmere bestem på det jeg skrev i forrige innlegg. For hva er egentlig A- og B-mennesker?

Store norske leksikon, snl.no sier følgende:

Fenomenet A- og B-mennesker er muligens et uttrykk for en lettere grad av avvikende døgnrytme. A-menneskene, morgenfuglene, har en indre døgnrytme på under 24 timer og blir tidlig trette om kvelden. B-menneskene har derimot en indre døgnrytme på over 24 timer. De er ikke ferdige med søvnen når vekkeruret ringer og er fortsatt søvnige i de første timene på dagen. Om kvelden har de mange timer igjen før deres døgn er omme, og de sovner derfor sent inn.



Ok, bra! Da har jeg altså mange timer igjen av døgnet mitt, da rekker jeg nok å bli ferdig!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar