onsdag 24. juni 2015

Gammel grandtante (og forsovelse)

I dag har jeg vært på etterskudd hele dagen. Min kjære er på reise, og min alarm er alt for lett å skru av.

Så den største måtte klare seg selv, og den minste ankom barnehagen etter at første utestund var over. 
Han klagde litt da han innså at det ville bli kortere tid i sandkassa enn vanlig, men jeg regner med han likevel rekker å fylle alle lommer med sand og grus og gjørme.

Det er mer tvilsomt om jeg rekker å bli ferdig med det jeg har lovet å levere i løpet av dagen. Som vanlig blir da løsningen å ta kvelden/ natta til hjelp. Det er jeg for så vidt vandt til, B-menneske som jeg er. Ekstremt B-menneske.

Faktisk tror jeg ikke det har vært ett eneste A-menneske i slekta bakover, så langt det finnes oversikt over (og moren min har slektsgranskning som hobby). Ja, bortsett fra en gammel grandtante, kjent som ”Dragen”. 

Hun hadde knapt tid til å sove. Hun var tidlig oppe for å vokte over alt og alle med streng og stram munn. Ikke overraskende forble hun ugift og barnløs. Så da teller det jo ikke. Det er bare B-menneskegener som er brakt videre.




Yngste B-menneske for drøyt fire år siden. Nå ivrig sandkassearbeider.

#forsovelse #forsoveseg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar